Sindirim süremiz ne kadar? Sindirim süremiz ne kadar?

Ramazan ayı, oruç tutanlar için manevi bir deneyim olmanın yanı sıra, sağlıklı yaşamı destekleyen fırsatlar sunar. İAÜ VM Medical Park Florya Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü'nden Uzman Diyetisyen Ege Ramadanoğlu, Ramazan'da kilo vermek isteyenlerin dikkat etmesi gerekenleri paylaşmıştır.

Ücretsiz Beyaz Seramik Kasede Meyve Salatası Stok Fotoğraflar

Ramazan ayında kilo vermenin mümkün olduğunu belirten Uzm. Dyt. Ramadanoğlu, doğru beslenme alışkanlıklarıyla bu sürecin dengelemesinin önemli olduğunu söylemektedir. Sahur ve iftar arasındaki zaman diliminde alınan kalori miktarı ve besin çeşitliliğine dikkat edilmesi gerektiğini vurgulamaktadır. Ayrıca fiziksel aktivite düzeyinin korunması ve uyku düzenine dikkat edilmesinin kilo verme sürecini destekleyen faktörler olduğunu belirtmektedir.

Uzm. Dyt. Ramadanoğlu, oruç sırasında vücudun öncelikli olarak karbonhidrat depolarını kullandığını ve bu depolar tükendikten sonra yağ yakımına geçtiğini açıklamaktadır. Bu dönemde sağlıklı beslenme alışkanlıklarının benimsenmesinin ve aşırı kalori alımından kaçınılmasının kilo kaybını teşvik edebileceğini ifade etmektedir. Ancak iftarda aşırı yemek yeme eğiliminin bu potansiyel faydayı ortadan kaldırabileceğini ve hatta kilo alımına yol açabileceğini belirtmektedir.

Ücretsiz şeffaf Cam Kare Tartım Terazisinde Mavi şerit ölçümü Stok Fotoğraflar

Ramazan ayında kilo vermek isteyenler için Uzm. Dyt. Ramadanoğlu bazı önerilerde bulunmaktadır. İşlenmiş gıdaların tüketiminden kaçınılması, şekerli, tuzlu, yağlı yiyeceklerden uzak durulması önerilmektedir. Asitli içeceklerin tüketilmemesi ve hafif aktivitelerle egzersiz yapılması da önerilenler arasında yer almaktadır. İftar sonrası ve sahur öncesi bol miktarda sıvı tüketiminin önemli olduğu belirtilmektedir. Sahurda besleyici ve doyurucu gıdaların tercih edilmesi önerilmekte ve iftarda hafif yiyeceklerle orucun açılmasına dikkat edilmesi gerektiği ifade edilmektedir. Son olarak sabırlı ve tutarlı olmanın önemine değinilmektedir.

Ücretsiz Sebze çeşitleri Stok Fotoğraflar

Uzm. Dyt. Ramadanoğlu, Ramazan ayında sağlıklı kilo vermek için sahur ve iftar öğünlerinin doğru planlanması gerektiğini söylemektedir. Sahurda lifli tahıllar, proteinler, meyve ve sebzeler ağırlıklı bir beslenme tercih edilmesinin önerildiğini belirtmektedir. Sahurda yanlış beslenmenin iftar saatine kadar kontrolsüz gıda tüketimine yol açabileceğine dikkat çekmektedir.

Ücretsiz Sebze Salatası Stok Fotoğraflar

İftarda yağlı ve kalorili besinlerin tüketiminden kaçınılması gerektiğini ifade eden Uzm. Dyt. Ramadanoğlu, uzun süreli açlık sonrası vücuda yüklenen bu tür besinlerin hazımsızlık, şişkinlik ve kilo alımına yol açabileceğini belirtiyor.

Kaynak: İHA