Diyetisyen Colette Micko, "Bazı araştırmalar; zencefilin insülin duyarlılığını iyileştirerek ve karbonhidratların sindirimini yavaşlatarak kan şekerini olumlu yönde etkileyebildiğini gösterdi. Bu da yemekten sonra kan şekerinde daha az artışa yol açıyor. Ayrıca zencefilin bunlar haricinde başka faydaları da bulunuyor. Diyabet hastası olan pek çok kişi, yüksek kalp hastalıkları riski altındadır. Zencefilin kolesterol düzeylerini olumlu yönde etkilediği de kanıtlanmıştır" şeklinde konuştu.

10-15 DAKİKA YÜRÜYÜN

Domates ve elmayı kabuğuyla tüketin Domates ve elmayı kabuğuyla tüketin

Amerikan Kalp Derneği; düzenli egzersiz, stres yönetimi, yeterli uyku ve sigarayı bırakma gibi yaşam tarzı faktörlerinin de kan şekerini düşürmeye yardımcı olduğunu belirtti. Micko, "Zencefil tüketimi size çok yardımcı olabilir. Bunun haricinde yemeklerden sonra 10 ila 15 dakika yürümek, kan şekeri düzeylerini büyük ölçüde azaltıyor" açıklamasında bulundu. Ancak zencefil hiçbir zaman ilaçların yerini alamaz. Tek başına bu sorununuzu da çözemez. Öncelikle bir uzmanla görüşmek her zaman en iyi seçenektir.

Kaynak: HABER MERKEZİ